مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 00:102023-07-24بين الملل

عضویت اوکراین در ناتو؛ رویایی که در ویلنیوس نقش بر آب شد


کمپین لابی گری اوکراین برای عضویت در ناتو، این ماه در نشست این ائتلاف نظامی در ویلنیوس لیتوانی از کسب تعهدات دلخواه ناکام ماند و منابع مطلع در داخل دولت اوکراین به «نیوزویک» گفتند که فشار آلمان بر کاخ سفید عامل آن بوده است.

- کمپین لابی گری اوکراین برای عضویت در ناتو، این ماه در نشست این ائتلاف نظامی در ویلنیوس لیتوانی از کسب تعهدات دلخواه ناکام ماند و منابع مطلع در داخل دولت اوکراین به نیوزویک گفتند که فشار آلمان بر کاخ سفید عامل آن بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از نشریه نیوزویک، تلاش اوکراین برای مشخص شدن یک جدول زمانی برای دعوت به ناتو یا الحاق نهایی، با مخالفت ترکیبی آلمان وآمریکا شکست خورد و نشانه های اولیه آن باعث شد تا ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مذاکرات را پوچ توصیف کند.

رهبران ناتو و در نهایت زلنسکی، این اجلاس را نقطه عطفی برای تمرکز مجدد ناتو بر ایجاد بازدارندگی مقابل روسیه و گامی اساسی در سفر اوکراین به سمت ستون های جامعه یورو آتلانتیک دانستند.

اما مبهم بودن بیانیه نهایی اجلاس ویلنیوس و شباهت آن به بیانیه بدنام بخارست در سال 2008 که به موجب آن فرانسه و آلمان از پیوستن اوکراین به ناتو جلوگیری کردند، این نگرانی را ایجاد کرده که کی یف آنطور که انتظار داشت به عضویت در ائتلاف ناتو نزدیک نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت اوکراین در ناتو؛ رویایی که در ویلنیوس نقش بر آب شد

عضویت اوکراین در ناتو؛ رویایی که در ویلنیوس نقش بر آب شد