مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 12:202023-08-17بين الملل

ساخت پلاستیک از مگس های مرده


دانشمندان امیدوار هستند که در آینده بتوانند از مگس ها پلاستیک های زیست تخریب پذیری مانند پلی کربنات یا پلی یورتان بسازند که معمولاً از مواد پتروشیمی ساخته می شوند.

- از پوسته مگس هیدروژلی ساخته شده که می تواند به اندازه 47 برابر وزن خود آب را جذب کند و شاید منجر به ساخت پلاستیک نیز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدیجیاتو، محققان اعلام کرده اند که مگس های مرده را می توان به پلاستیک زیست تخریب پذیر تبدیل کرد.

یافته های این تحقیق که در نشست انجمن شیمی آمریکا (ACS) ارائه شده است، می تواند بسیار مفید باشد زیرا یافتن منابع مورد نیاز برای پلیمرهای زیست تخریب پذیر دشوار است.

براساس گزارش گاردین، محققان برای دستیابی به این پیشرفت از مواد زائد باقی مانده از پرورش مگس سیاه سرباز استفاده کرده اند.

به گفته دانشمندان، لارو این مگس ها حاوی پروتیین و ترکیبات مغذی دیگری است که برای تغذیه حشرات پرورش داده می شوند اما می توان از لاشه مگس های بالغ برای تولید مواد مفیدی استفاده کرد.

کارن وولی ، محقق اصلی این پژوهش از دانشگاه A&M تگزاس می گوید: به مدت 20 سال، تیم من در حال توسعه روش هایی برای تبدیل محصولات طبیعی مانند گلوکز به دست آمده از نیشکر یا درختان به پلیمرهای تجزیه پذیری بوده که در محیط باقی نمی مانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پلاستیک از مگس های مرده

ساخت پلاستیک از مگس های مرده