مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 19:362023-08-19سياسي

گزارش خبرنگار جماران از نشست «28 مرداد؛ درد همیشه ماندگار!»


در هفتادمین سالگرد کودتای 28 مرداد، نشستی با عنوان «28 مرداد؛ درد همیشه ماندگار!» با سخنرانی لطف الله میثمی، ناصر زرافشان و هاشم آقاجری برگزار شد.

- در هفتادمین سالگرد کودتای 28 مرداد، نشستی با عنوان 28 مرداد؛ درد همیشه ماندگار! روز جمعه با حضور برخی چهره های سیاسی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران، لطف الله میثمی در این نشست با اشاره به اینکه 28 مرداد نقطه عطف بزرگی در تاریخ ایران بود، گفت: چند دیدگاه راجع به کودتا هست.

یک عده که شرکت های نفتی بودند و جریانات راست مذهبی می گفتند خطر کمونیسم بود و این کودتا برای این انجام شد که کمونیسم و شوروی اینجا حاکم نشود؛ غلط بودن این دیدگاه اثبات شده است.

دیدگاه دوم قضیه شمال و جنوب است که کارتل های نفتی منافع زیادی را از دست می دادند و حتی می خواستند یک جنگی علیه مصدق راه بیاندازند.

این فعال سیاسی افزود: یک دیدگاه دیگر هم این است که مصدق موفق شد در اوج بی رحمانه ترین تحریم های نفتی یک اقتصاد خودکفا طراحی کند، حتی صادرات ما از واردات ما فزونی گرفت و قدرت های جهانی دیدند اگر یک کشور جهان سومی بتواند به طور خودکفا مملکت را اداره کند، اگر به درآمد نفت وصل شود، به سرعت می تواند از ژاپن هم جلو بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش خبرنگار جماران از نشست «28 مرداد؛ درد همیشه ماندگار!»

گزارش خبرنگار جماران از نشست «28 مرداد؛ درد همیشه ماندگار!»