مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 10:112023-08-15سياسي

سهیل احمدی: در فضای مدرنیته کنونی اربعین کاروان عظیمی است که در دنیا نظیر ندارد


در فضای سیطره مدرنیته و پست مدرنیته کنونی، راه پیمایی اربعین یک کاروان عظیمی است که بعید است نظیرش در چنین فضایی رخ دهد.

- سهیل احمدی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه فرهنگ در تحلیلی جامعه شناختی و رسانه ای از اربعین به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس گفت: اساساً مسأله بشر از ابتدای خلقت ایجاد یک کنش جمعی و جریان اجتماعی است.

برای دانشمندان و فعالان عرصه سیاست، جامعه شناسی، فرهنگ و ارتباطات کنش جمعی موضوعیت مهمی دارد و همواره اهل تفکر و اندیشه در این باره قلم فرسایی کرده اند.

در این راستا باید گفت: در جهان مدرن که گسترش جمعیت و اشاعه فردیّت شاخصه های آن هستند؛ کنش جمعی نسبت به سابق رنگ و بوی کمتری پیدا می کند و اگر هم کنشی به شکل جمعی رخ دهد بسیار دفعی و چون رعد و برقی گذراست.

اربعین بزرگ ترین کنش جمعی در فضای سیطره مدرنیته است وی افزود: در فضای حکومت مدرنیته و پست مدرنیته کنونی، راه پیمایی اربعین یک کاروان عظیمی است که بعید است نظیرش در چنین فضایی رخ دهد.

یعنی ما شاهد یک  کاروان و گردهمایی هستیم که افراد با هویت و شاخص های مشترکی در ایامی از سال دور هم جمع می شوند و دست به خلق یک کنش جمعی می زنند.

اهمیت این معلول را باید در علت جست وجو کرد، به تعبیری باید دید آنچه که این خیل عظیم را سالانه به دور خود جمع می کند چیست که رسانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهیل احمدی: در فضای مدرنیته کنونی اربعین کاروان عظیمی است که در دنیا نظیر ندارد

سهیل احمدی: در فضای مدرنیته کنونی اربعین کاروان عظیمی است که در دنیا نظیر ندارد