مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 16:352023-08-15حوادث

غرق شدگی بلای جان کودکان گلستانی/ چه کسی پاسخگو است؟


پس از حوادث جاده ای، غرق شدگی پرتکرارترین و دومین عامل مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در استان گلستان است.

- آب بازی، جذابیت زیادی برای کودکان و نوجوانان دارد و به دلیل اینکه درک درستی از عمق و ارتفاع آب و شرایط خطر ندارند، همه ساله به خصوص در ایام تابستان شاهد اتفاق دردناک و پرتکرار غرق شدگی کودکان در آب بندان های کشارزی و آبشارهای استان گلستان هستیم؛ متأسفانه غرق شدگی در کودکان بسیار سریع و تنها پس ازچند ثانیه ورود آب به دستگاه تنفسی آن ها اتفاق می افتد.

خطر سقوط و غرق شدگی در استخرهای پلیمری در مقایسه با دیگر استخرها بیشتر است؛ زیرا پوشش های ژئو ممبران، حالتی شبیه پلاستیک فشرده دارند و خیلی لغزنده هستند، به این ترتیب اگر کسی در استخر سقوط کند، نمی تواند از روی این ورق های لیز، خودش را به بیرون استخر کشانده و جانش را نجات دهد.

بنا بر اعلام کارشناسان، از سال 1397 تا سال 1401 تعداد 23 مورد غرق شدگی، کودکان گلستانی زیر پنج سال در استان گلستان ثبت شده است، به بیان دیگر غرق شدگی بعد از حوادث جاده ای دومین عامل مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در استان گلستان است.

به دلیل اهمیت بالای جان کودکان و پرتکرار بودن این حادثه تلخ به سراغ مسئولان استان گلستان رفتیم تا علت این ماجرا و راهکارها و اقدامات آنان را در خصوص جلوگیری از وقوع این ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرق شدگی بلای جان کودکان گلستانی/ چه کسی پاسخگو است؟

غرق شدگی بلای جان کودکان گلستانی/ چه کسی پاسخگو است؟