مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-06سياسي

«استان بوشهر» و مردمانی با چهره خاص!


خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: چندی پیش کارمند یکی از بانک های استان بوشهر که از قضا غیر بومی است با انتشار کلیپی در اقدامی غیرانسانی حرف های ناشایست و همچنین توهین به چهره و شخصیت مردم استان بوشهر کرده بود.

  هرچند که این اتفاق با واکنش شدید مردم غیرت مند روبه رو شد اما برای چند نکته در خصوص نژاد و چهره مردم بوشهر با ما همراه باشید.

  به وسعت تاریخ در مورد نژاد مردم بوشهر قبل از ورود اقوام آریایی نظریات گوناگونی ابراز شده مبنی بر اینکه قدیمی ترین ساکنان شبه جزیره بوشهر بابِلی بودند که حدود 6 هزار سال پیش در این شبه جزیره ساکن شده اند یا عده ای معتقدند نژاد اولیه بوشهری ها سومری بوده و عده ای سیاه پوستان دراویدی را که در هند زندگی می کنند، بالاخره جمعی هم نژاد بوشهری ها را مدیترانه ای می دانند که بعدها با نژادهای مهاجر دیگر مخلوط شده اند.

    با این وجود هیچ کدام از موارد فوق در زمینه نژاد مردم بوشهر به طور عملی هنوز به اثبات نرسیده (البته اینکه مردمی در ساحل زندگی می کنند و همواره در ارتباط با مردم نواحی داخلی و خارجی سرزمین خود باشند جز طبیعت هر بندری است) اما آنچه که حتمی به نظر می رسد این که جمعیتی بومی تابع عیلامی ها در پنج هزار سال پیش زندگی جمعی و مشخصی را در بوشهر به وجود آورده اند که گزارش های موریس پزار آن را تأیید م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«استان بوشهر» و مردمانی با چهره خاص!

«استان بوشهر» و مردمانی با چهره خاص!