مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 01:402023-08-05سياسي

احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت جدی مردم است


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: با توجه به شرایط موجود برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر شنبه در شورای اطلاع رسانی استان افزود: همگان مطلع هستند که وضعیت فعلی دریاچه مربوط به اتفاقات یکی و دو سال اخیر نیست و کارشناسان فرآیند کم آبی و خشک شدن دریاچه را به 60 سال پیش تاکنون مرتبط می دانند که از اواخر دهه 70 با توجه به شرایط اقلیمی این روند سریع تر شده است.

وی اظهار کرد: برخی عوامل انسانی، دخالت های بشر، توسعه کشت محصولات پُر آب بر که با معیشت مردم گره خورده، باغات میوه و مصارف بیش از نیاز در بخش کشاورزی در حوضه آبریز مهمترین دلایل وضعیت فعلی دریاچه است که باعث شده شرایط آن مناسب نباشد.

معتمدیان اضافه کرد: وجود 115 هزار باغ در حوضه آبریز دریاچه، به همین تعداد چاه آب که بیش از 70 هزار حلقه آن غیرمجاز است و به دلیل خلاءهای قانونی رها شده و کنترل و نظارتی بر آنها وجود ندارد از دیگر دلایل ایجاد وضعیت فعلی دریاچه ارومیه است.

سیاست دولت سیزدهم در حوزه احیای دریاچه ارومیه شفاف است دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: سیاست دولت سیزدهم در حوزه احیای دریاچه ارومیه شفاف است و بر اساس اولویت ها اقدامات پیش بینی شده در حال انجام است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت جدی مردم است

احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت جدی مردم است