مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-15فرهنگي

بازنگری در حریم شهر جرجان/ بقایای گرگان قدیم در گنبدکاووس!


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با بیان اینکه نام «شهر باستانی جرجان» در سال 1345 با شماره 726 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، - بازنگری در حریم شهر جرجان/ بقایای گرگان قدیم در گنبدکاووس! ایسنا/گلستان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با بیان اینکه نام شهر باستانی جرجان در سال 1345 با شماره 726 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، افزود: خط ترسیمی حریم این شهر در حدود 40 سال قبل به شکل شماتیک تهیه شده است.

مرتضی حسینقلی زاده صبح سه شنبه 24 مردادماه 1402 در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت شهر هزار و 200 هکتاری باستانی جرجان گرگان پرداخت و اظهار کرد: محدوده عرصه این شهر بر اساس نقشه برداری سال 1363 حدود 700 هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه این محدوده از آن سال دارای حریم مصوب است، ادامه داد: این شهر در دوره های ساسانی و سده های سوم تا هفتم هجری یکی از آبادترین شهرهای ایران بوده، که بقایای آن در شهر تاریخی گنبدکاووس در شرق استان گلستان قابل مشاهده است.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان با تأکید بر اینکه خط ترسیمی حریم این شهر در حدود 40 سال قبل به شکل شماتیک تهیه شده، افزود: به همین دلیل پیاده سازی آن روی نقشه های فعلی دشوار و در نتیجه اقدام و برداشت سلیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری در حریم شهر جرجان/ بقایای گرگان قدیم در گنبدکاووس!

بازنگری در حریم شهر جرجان/ بقایای گرگان قدیم در گنبدکاووس!