مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-13پزشكي

استفاده حدود 6 هزار بیمار خاص از خون و فرآورده های خونی


مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: حدود 6 هزار بیمار خاص علاوه بر هشت هزار و 600 تخت فعال بیمارستانی از خون های اهدایی استفاده می کنند.

- کیان دهراب پور مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در حاشیه حضور گروه متخصصان پزشکی خادمان حضرت مهدی (ع) از تهران در روستای آذران کاشان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کاشان گفت: هزار و 500 بیمار تالاسمی ماژور که 850 نفر آن ها ماهانه خون دریافت می کنند، هزار و 100 بیمار هموفیلی، 2 هزار و 300 بیمار دیالیزی و هشت هزار و 600 تخت فعال بیمارستانی خون دریافت می کنند.

وی افزود: از مردم مؤمن و نوع دوست انتظار می رود همان طور که با اهدای خون خود از طریق پویش نذر خون ذخیره خونی گلبول قرمز را در ایام محرم بین 11 تا 12 رساندند تا پایان ماه صفر نیز این ذخیره خونی را با مراجعه به مراکز انتقال خون و اهدای خونشان برای بیماران نیازمند حفظ و تثبیت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: روزانه خون های اهدایی 62 بیمارستان شامل 54 بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و هشت بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان خون و فرآورده های خونی را برای نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده حدود 6 هزار بیمار خاص از خون و فرآورده های خونی

استفاده حدود 6 هزار بیمار خاص از خون و فرآورده های خونی