مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 10:252023-08-07پزشكي

پیامدهای سقط عمدی


در سقط عمدی و بدون دستور پزشک، چون مادر در یک سری مطب های زیرزمینی و غیرقانونی، در شرایط غیراستریل و غیراصولی قرار می گیرد، - ایسنا/البرز پزشک متخصص زنان و زایمان گفت: در سقط عمدی و بدون دستور پزشک، چون مادر در یک سری مطب های زیرزمینی و غیرقانونی، در شرایط غیراستریل و غیراصولی قرار می گیرد، دچار بیماری های عفونی و آسیب های جدی جبران ناپذیر می شود.

دکتر سمیرا عبدالهی در گفت و گو با ایسنا در خصوص پیامدهای سقط های عمدی اظهار کرد: به دنبال دستکاری های غیر اصولی در سقط عمدی، خونریزی ها و دردهای شدید رحمی ممکن است آسیب های جدی برای مادر ایجاد کند.

سقط جنین در شرایط غیر اصولی و محیط های غیربیمارستانی باعث می شود میزان خونریزی بیش از حد نرمال بوده و حتی پس از مراجعه فرد به اورژانس به علت شدت آسیب وارده، زمان کافی برای کنترل خونریزی نداشته باشیم و ممکن است مادر از دست برود.

وی با اشاره به اینکه سقط عمدی توسط افراد غیرمتخصص و سودجو انجام می شود، گفت: چون سقط در شرایط غیر استریل انجام می شود و آنتی بیوتیک در اختیار بیمار قرار نمی گیرد، ممکن است مادر دچار عفونت شود.

از طرف دیگر این عفونت در طولانی مدت به از دست دادن رحم منجر شده و یا به دلایل دستکاری هایی که با ابزار صورت گرفته، مادر دچار پارگی های رحم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای سقط عمدی

پیامدهای سقط عمدی