مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 22:052023-08-15بين الملل

امیرعبداللهیان: تداوم تحریم های ایران به نفع اروپا نخواهد بود


وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تحریم اقدامی غیردوستانه در روابط جمهوری اسلامی ایران و اروپا است و بدانید تداوم این وضعیت به نفع اروپا نیست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طرفین درخصوص برخی موضوعات مورد علاقه از جمله بحران نیجر، جنگ اوکراین، روابط ایران و اتحادیه اروپا و نیز رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان در این تماس ضمن اشاره به آخرین وضعیت مناسبات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، تحولات حاکم بر مناسبات منطقه ای را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات بورل تاکید کرد، تحولات اخیر در آزاد سازی منابع مالی ایران را مثبت ارزیابی می کنیم و در صورت اراده جدی طرف های مقابل، بازگشت همه طرف ها به توافق و تعهداتشان دور از دسترس نیست.

امیرعبداللهیان در ادامه، به تعامل کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرده و در این خصوص تصریح کرد، اکنون دو طرف در مسیر درست همکاری قرار داریم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با انتقاد از رویکرد غیرسازنده اتحادیه اروپا در تداوم سیاست ناکارآمد تحریم خاطرنشان ساخت،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: تداوم تحریم های ایران به نفع اروپا نخواهد بود

امیرعبداللهیان: تداوم تحریم های ایران به نفع اروپا نخواهد بود