مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-18اجتماعي

جمعه// گنجینه کم تر دیده شده در تهران


یافته های باستان شناسان نشان می دهد زنان ایرانی از حدود پنج هزار سال پیش و شاید بیشتر از آن، از زیورآلات استفاده می کردند.

در مقاطعی از تاریخ ایران نیز، - کالسکه نقره ای/ موزه گوهر و آرایه های تاریخی مجموعه دفینه یافته های باستان شناسان نشان می دهد زنان ایرانی از حدود پنج هزار سال پیش و شاید بیشتر از آن، از زیورآلات استفاده می کردند.

در مقاطعی از تاریخ ایران نیز، مردان والامرتبه به مصرف کنندگان زیورآلات پیوسته اند، از طوق ها و دستبندهای زرین گرفته تا عصا و شمشیرهای جواهرنشان.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موزه گوهر و آرایه های تاریخی در مجموعه دفینه، واقع در بلوار میرداماد تهران، جایی است که می توان گنجینه ای فاخر و منحصر به فرد از جواهرات و زیورآلات تاریخی ایران را مشاهده کرد.

این موزه با وجود تعطیل بودن خزانه جواهرات ملی (بانک مرکزی)، درحال حاضر تنها فضایی است که گوشه ای از جواهرات سلطنتی و باستانی ایران را در معرض دید عموم قرار داده است.

در این موزه درحال حاضر 900 شیء به نمایش گذاشته شده که از خزانه تعدادی از موزه های بنیاد مستضعفان، از جمله جواهر و آرایه، تندیس، تاریخ، عاج و جنگ افزار، گردآوری شده است.

آرایه ها و زیورآلات ایران باستان نخستین بخش این موزه است؛ ویترینی که زیورآلات بانوان ایران باستان را به نمایش گذاشته است؛ گردنبند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعه// گنجینه کم تر دیده شده در تهران

جمعه// گنجینه کم تر دیده شده در تهران