مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 20:402023-08-16بين الملل

عقب نشینی مقام ناتو از اظهارات درباره صرفنظر کردن اوکراین از سرزمین هایش


رییس دفتر دبیر کل ناتو گفت که اظهارات اخیر وی درباره پیوستن اوکراین به ناتو در مقابل واگذاری بخشی از سرزمین هایش به روسیه اشتباه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، استیان ینسن رییس دفتر دبیر کل ناتو گفت که اظهارات وی درباره احتمال پیوستن کی یف به ائتلاف ناتو در ازای واگذاری سرزمین به روسیه، اشتباه بوده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: درباره این موضوع به عنوان بخشی از یک موضوع بزرگتر در خصوص سناریوی های آینده درباره اوکراین صحبت کردم اما نباید آن را به این شکل مطرح می کردم و این اشتباه بود .

استیان ینسن ، رییس دفتر دبیر کل ناتو روز سه شنبه گفت که ممکن است اوکراین برای به دست آوردن عضویت در این ائتلاف مجبور شود بخشی از خاکش را به روسیه واگذار کند.

  این مقام ناتو گفت: فکر می کنم یک راه حل ممکن برای اوکراین می تواند این باشد که خاکش را در ازای عضویت در ناتو واگذار کند.

ینسن تأکید کرد تصمیم گیری درباره اینکه اوکراین چه زمانی و تحت چه شرایطی مذاکره کند به عهده مقام های کی یف است.

  این در حالی است که میخاییل پودولیاک مشاور رییس دفتر ولودمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در واکنش به این اظهارات در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تاکید کرد که اوکراین خاک خود را فدای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی نخواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی مقام ناتو از اظهارات درباره صرفنظر کردن اوکراین از سرزمین هایش

عقب نشینی مقام ناتو از اظهارات درباره صرفنظر کردن اوکراین از سرزمین هایش