مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-05سياسي

شاهین شهر؛ خانه خط تعلیق ایران در دوره معاصر


احیاگر خط تعلیق و مدرس انجمن خوشنویسان ایران با بیان اینکه خط تعلیق با فراز و فرودی بسیار و پس از دو قرن فراموشی در اساسنامه انجمن خوش نویسان ایران به ثبت رسیده است، - ایسنا/اصفهان احیاگر خط تعلیق و مدرس انجمن خوشنویسان ایران با بیان اینکه خط تعلیق با فراز و فرودی بسیار و پس از دو قرن فراموشی در اساسنامه انجمن خوش نویسان ایران به ثبت رسیده است، گفت: شاهین شهر می تواند میزبانی شایسته و دائمی برای خط تاریخی تعلیق در دوره معاصر باشد.

این خط زیبا و پر رمز و راز، دست کم دو قرن از رسمیت و رونق افتاده بود که در این دوره از تاریخ با بیش از دو دهه تلاش شبانه روزی، ممارست مداوم و چشم گیر توسط غفور اسکندری سبزی (سخندری بختیاری)، زنده و به جهان خوش نویسی تقدیم شد.

این هنرمند تعلیق نویس و خلاقِ ساکن شاهین شهر، درباره روند و تثبیت خط تعلیق به ایسنا گفت: خط تعلیق یکی دیگر از انواع خطوط ایرانی است که ریشه اش به پیش از اسلام می رسد، اما دوران شکوفایی و اوج آن پس از اسلام بود که این دستاوردِ مهم نیز حاصل نبوغ ایرانی است.

احیاگر خط تعلیق، مهم ترین دلیل فراموشی و مغفول ماندن این دبیره کهن را تودرتویی و تنیده بودنِ حروف و کلمات برشمرد و تصریح کرد: نوشتن و خواندن خط تعلیق برای عموم بسیار دشوار بود و همین امر باعث شد تا از رونق بیفتد و خطوط دیگری همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهین شهر؛ خانه خط تعلیق ایران در دوره معاصر

شاهین شهر؛ خانه خط تعلیق ایران در دوره معاصر