مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-13سياسي

حکم انفصال رییس سازمان سنجش قطعی نیست


معاون حقوقی دیوان عدالت اداری گفت: حکم این دیوان مبنی بر انفصال از خدمت رییس سازمان سنجش ناظر به دستور موقت است و قطعی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جواد سپهری کیا معاون حقوقی دیوان عدالت اداری در برنامه تهران بیست درباره حکم انفصال موقت رییس سازمان سنجش و آموزش کشور در دیوان عدالت اداری، گفت: از نگاه و منظر دیوان، شخص متقلب جایگاهی در نظام آموزشی کشور ندارد و چیزی که در دیوان عدالت اداری به عنوان موضوع پرونده مطرح است تقلب و ماده 6 تخلف در آزمون های سراسری نیست، بلکه موضوع ماده 11 قانون رسیدگی به تخلف در آزمون های سراسری مطرح است که به شبهه در آزمون و امتحان ارتباط دارد؛ بنابراین تفاوت های حاکم بر این 2 امر باید به روشنی مشخص شود که موضوع پرونده مطروحه در شعبه 28 دیوان عدالت، شبهه در آزمون بوده است.

سپهری کیا ادامه داد: از منظر رسانه ای یک اتفاقی افتاده و در واقع این موضوع القا شده که افرادی که متقلب در آزمون هستند از دیوان عدالت حکم گرفته اند.

باید توجه کرد در قانون مذکور بین تقلب و شبهه در آزمون تفاو ت هایی قائل شده اند و نظام رسیدگی به هرکدام از آن ها متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع پرونده مطروحه در شعبه 28 دیوان عدالت اداری شبهه در آزمون است، گفت: شخصی به سبب سوابق تحصیلی در معرض شبهه در آزمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم انفصال رییس سازمان سنجش قطعی نیست

حکم انفصال رییس سازمان سنجش قطعی نیست