مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-24سياسي

آیت الله میرباقری: عقب نشینی در جنگ با دشمنان خدا محصول لغزش هاست


خداوند در آیاتی از قرآن تاکید دارد که افرادی در روز جنگ با دشمنان خدا عقب نشینی کردند و به مقام شهادت نرسیدند، این عقب گرد محصول لغزش هایی بود که از قبل داشتند و شیطان بر روی این ضعف ها دست گذاشت و اینان را از یاری دین الهی بازداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری شب گذشته در مراسم عزاداری شب ششم محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)، داستان نگاه به مرگ را از جمله نکات مهم قرآنی در تشریح جنگ احد عنوان و ابراز کرد: انسان اگر نتواند نگاه خود به مرگ را اصلاح کند، نمی تواند در طرح الهی و برنامه جامع وجود مقدس رسول الله همراه باشد.

وی در تبیین آیات 165 سوره آل عمران، با بیان اینکه در صحنه جنگ احد سختی ها و مصیبت های فراوانی بر مسلمین وارد شد، اظهار کرد: مصیبت صحنه های سخت، به خاطر بد عمل کردن مسلمین و مومنین است؛ در همین صحنه های سخت نیز خداوند متعال انسان ها را تربیت می کند و مومنین ضعف های خود را می فهمند چرا که اتفاقات سخت تحت تاثیر عملکرد انسان روی می دهد.

میرباقری با بیان اینکه سختی و پیچیدگی امتحانات تحت اشراف و اذن الهی رقم می خورد، خاطرنشان کرد: شکست هایی که در میدان های سخت رقم می خورد، مسیری برای تربیت انسان هایی است که از آن درس و عبرت می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله میرباقری: عقب نشینی در جنگ با دشمنان خدا محصول لغزش هاست

آیت الله میرباقری: عقب نشینی در جنگ با دشمنان خدا محصول لغزش هاست