مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-06بين الملل

رییس جمهور الجزایر، رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت


رییس جمهور الجزایر در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اقدام رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب برای صحرای غربی چه پیامدهایی خواهد داشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالمجید تبون رییس جمهور الجزایر، شامگاه شنبه، در مصاحبه ای که از تلویزیون ملی این کشور  پخش شد، به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی واکنش نشان داد.

دیوان پادشاهی مغرب حدود سه هفته پیش اعلام کرده بود که محمد ششم شاه این کشور نامه ای از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دریافت کرده که در آن حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی به رسمیت شناخته شده است.

صحرای غربی منطقه ای در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب است که جبهه پولیساریو و پادشاهی مغرب بر سر آن مناقشه دارند.

جبهه پولیساریو یک سازمان سیاسی نظامی مستقر در صحرای غربی است که در سال 1973 به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعمار اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شده است.

رییس جمهور الجزایر، شامگاه شنبه، در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره اینکه تصمیم تل آویو در بر به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی چه پیامدهایی در پی خواهد داشت، گفت: از نظر من، هیچ چیز، چون کسی که از چیزی برخوردار نیست، نمی تواند ببخشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور الجزایر، رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت

رییس جمهور الجزایر، رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت