مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 19:252023-08-09سياسي

تلفات زلزله احتمالی تهران چقدر است؟


رییس کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تهران توضیحاتی در خصوص زلزله تهران داد و گفت:باید نقطه قابل اتکایی برای مواجهه با زلزله بالای 7 ریشتر در پایتخت داشته باشیم.

- حجت الاسلام و المسملین سید محمد آقامیری  در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه تاب آوری سازه ها در برابر زلزله در کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر ساله حدود 500 هزار زلزله در دنیا به وقوع می پیوندد که حدود 100هزار زلزله قابل لمس است و احساس می شود.

در طول 23 سال گذشته از قرن 21 حدود 700 هزار نفر تلفات انسانی به خاطر زلزله در دنیا داشته ایم که بزرگترین آنها زلزله ای بود که در  اقیانوس آرام اتفاق افتاد و بیشترین تلفات آن با سونامی  در َسواحل اندونزی  رقم خورده، بطوریکه 220 هزار نفر در این زلزله تلفات انسانی  داشته است.

همچنین زلزله ژانویه سال 2010 هایتی که بیش از 160 هزار نفر  کشته شدند.

وی افزود: زلزله ای که برای تهران پیش بینی می شود با نظرات مختلفی که کارشناسان ارائه می کنند 300 هزار نفر تا 500 هزار نفر پیش بینی شده، که یک فاجعه جهانی است و نیازمند فکر اساسی برای پیشگیری و کاهش تلفات و خسارات در این زمینه هستیم.

آقامیری با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور و شهرداری تهران اقداماتی را در این زمینه انجام داده اند خاطرنشان کرد: ولیکن آنچه در کمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفات زلزله احتمالی تهران چقدر است؟

تلفات زلزله احتمالی تهران چقدر است؟