مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-22پزشكي

کاروان اربعین دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی بدرقه شد


کاروان بهداشت و درمان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای خدمت رسانی به زایران حسینی عازم عتبات عالیات می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مراسم بدرقه کاروان اعزامی دانشگاه به مراسم اربعین گفت: این دانشگاه از پیشقراولان ارایه خدمات بهداشتی درمانی در قالب کلیشه ای مواکب در مراسم بوده و در خدمت رسانی به زائران اربعین نقش به سزایی ایفا کرده است و می توان گفت این مدل سازی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی شکل گرفته است.

وی راهپیمایی اربعین را فراتر از یک راهپیمایی معمولی برشمرد و تجلی بزرگی از یک اجتماع فاخر تمدن ساز آیینی عنوان کرد که هر سال به ابعاد آن افزوده می شود و با اشاره به تاریخچه راهپیمایی اربعین که از همان سالهای اولیه پس از وقوع حادثه کربلا شکل گرفت گفت: این راهپیمایی پایه عمیق تاریخی دارد.

زالی با اشاره به محدودیت ها و برخورد خشن رژیم بعثی در دوران گذشته برای جلوگیری از برگزاری مراسم اربعین خاطرنشان کرد که امروز این مراسم پرقدرت و با ابعاد گسترده ای برگزار می شود.

وی با اشاره به این که از زمان شیخ مرتضی انصاری این راه پیمایی نظم گرفت خاطرنشان کرد که علامه محدث نوری که از علمای ایرانی بود یکی از احیاگران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروان اربعین دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی بدرقه شد

کاروان اربعین دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی بدرقه شد