مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 22:212023-07-28اجتماعي

نطنز، قطب تعزیه ایران+تصاویر و فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، محرم در شهرستان نطنز حال و هوای خاص خود را دارد.

با فرارسیدن ماه محرم مردم این دیار همانند دیگر شهرهای کشور برنامه ها و آیین های خاصی را برگزار می کنند که می توان به راه اندازی کاروان حسینی چند روز قبل از محرم هم زمان با روز عرفه، سیاه پوش نمودن معابر، تکایا، حسینیه ها، بالا بردن چادر حسینیه ها به روش سنتی، برپایی دسته ها عزاداری در قالب زنجیرزنی، سینه زنی، برپایی ایستگاه های صلواتی، راه اندازی هیأت مذهبی، از همه مهم تر برپایی مراسم شبیه خوانی یا همان تعزیه در اکثر تکایا و حسینیه های شهرستان اشاره کرد.

    چاووش محرم از روزهای قبل از محرم در شهرها و روستاهای شهرستان نطنز به صدا درمی آید و خیل مردم عزادار در تب وتاب برپایی باشکوه مراسم عزاداری با استفاده از تمام ظرفیت خود علی الخصوص حضور جوانان مشتاق درصدد برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ماه محرم و صفر برمی آیند.

یکی از سنت های دیرینه مراسم آیینی برافراشتن چادر در خیمه های امام حسین(ع) است که این آیین در تمامی شهرها و روستاهای شهرستان باشکوه خاصی برگزارمی شود.

این آیین در تمامی حسینیه ها به ویژه تکایای تاریخی بانوای دل نشین چاوشان اهل بیت(ع) با چاوشی خوانی در رثای حضرت اباعبدالله در فضایی معنوی روح خاصی به مراسم می بخشد و مردم هر محله در حسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نطنز، قطب تعزیه ایران+تصاویر و فیلم

نطنز، قطب تعزیه ایران+تصاویر و فیلم