مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 18:502023-07-29سياسي

آیین نخل گردانی در شاهرود برگزار شد/ سوگواری برای سالا شهیدان


عزاداری آیینی معنوی نخل گردانی شهر شاهرود در روز یازدهم محرم با حضور مردم متدین و خداجوی این شهرستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیین معنوی نخل گردانی با حضور مردم متدین و خداجوی شهرستان شاهرود و هیئت های مذهبی بعد از ظهر شنبه در مسیر مسجد نخل تا پارک شهدای محراب برگزار شد و مردم عاشق اهل بیت (ع) و ساحت مقدس امام حسین (ع) بر سر و سینه زدند.

مراسم معنوی نخل گردانی در واقع یک عزاداری نمادین از برداشتن تابوت شهدای دشت کربلا و به خصوص امام حسین (ع) بر سر دستان مردم است که همه ساله با خیل عظیم عاشقان حسینی همراه می شود این مراسم با حضور پرشور مردم امسال هم برگزار شد.

عزاداری مردم شاهرود در زیر یک پرچم یک پیرغلام حسینی درباره این مراسم می گوید: این آیین قدمتی چندین ساله دارد و به این دلیل بعد از ظهر یازدهم محرم برگزار می شود که نخل گردانی در تمام نقاط شهرستان شاهرود از جمله مجن، بسطام، باغزندان و رویان و… در روز دهم به اتمام برسد و سپس نخل شاهرود به مثابه پایان عزاداری دهه اول ماه محرم، نوعی حسن ختام به شمار بیاید و همه بتوانند در آن حضور پیدا کنند.

حاج حسن نظری که در گفتگو با خبرنگار مهر ، صحبت می کرد، می افزاید: نخل شاهرود دارای چند چوب موازی به حالت های افقی است که از دیرباز هر چوب برای یک هیئت بوده است در واقع هیئت ها از سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نخل گردانی در شاهرود برگزار شد/ سوگواری برای سالا شهیدان

آیین نخل گردانی در شاهرود برگزار شد/ سوگواری برای سالا شهیدان