مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 19:152023-07-27سياسي

آیین نخل گردانی در سمنان برگزار شد


همزمان با تاسوعای حسینی مراسم ویژه و سنتی نخل گردانی تکیه جهادیه سمنان با حضور مردم عزادار و متدین مرکز استان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مراسم ویژه و سنتی نخل گردانی تکیه جهاد سمنان با حضور با شکوه مردم سمنان بعد از ظهر پنجشنبه همزمان با تاسوعای حسینی برگزار شد.

این مراسم که بیش از یک قرن قدمت دارد از جمله ماندگار ترین و ویژه ترین مراسم عزاداری ماه محرم در استان سمنان محسوب می شود.

آیین نخل گردانی تکیه جهادیه سمنان امروز با حضور هیئت های مذهبی از سراسر سمنان، مردم عزادار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حضور مردم به قدری پرشور بود که از ساعتی قبل از مراسم راه های منتهی به تکیه مسدود شده بود.

امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر ، گفت: مراسم نخل گردانی تکیه جهادیه سمنان به عنوان یکی از مراسم قدیمی و ریشه دار عزاداری سیدالشهدا (ع) در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت رسیده و نشان از اهمیت این مراسم دارد.

وی با بیان اینکه سینه زنی و زنجیر زنی به همراه نوحه سرایی های محلی از جمله ویژگی های این مراسم است، تاکید داشت: در این مراسم نخل گردانی که نمادی از تابوت و پیکر شهیدان دشت کربلا به ویژه اباعبدالله (ع) است بر سر دست عزاداران بلند و دور تا دور تکیه چرخانده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نخل گردانی در سمنان برگزار شد

آیین نخل گردانی در سمنان برگزار شد