مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 10:152023-08-21اقتصادي

امنیت غذایی جهان بر سر دوراهی


امنیت غذایی جهانی در دوراهی قرار گرفته است زیرا کمبود برنج و افزایش قیمت ها آسیب پذیرترین قشرها را تحت تاثیر قرار می دهد.

- امنیت غذایی جهانی در دوراهی قرار گرفته است زیرا کمبود برنج و افزایش قیمت ها آسیب پذیرترین قشرها را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیمت برنج کشت شده در کنیا چندی پیش به دلیل افزایش قیمت کود و خشکسالی طولانی در شاخ آفریقا که تولید را کاهش داده است، افزایش یافت.

برنج ارزان وارداتی از هند این شکاف را پر کرده بود و به بسیاری از صدها هزار نفر از ساکنان زاغه کیبرا نایروبی که با کمتر از 2 دلار در روز زنده می مانند، غذا می داد.

اما این در حال تغییر است؛ قیمت یک کیسه برنج 25 کیلوگرمی (55 پوندی) از ژوئن تا کنون یک پنجم افزایش یافته است.

عمده فروشان هنوز ذخایر جدیدی دریافت نکرده اند زیرا هند، بزرگترین صادرکننده برنج جهان، ماه گذشته اعلام کرد که برخی از محموله های برنج را متوقف می کند.

از زمانی که روسیه توافقنامه صادرات گندم به اوکراین را متوقف کرد و پدیده آب و هوایی ال نینو تولید برنج را با مشکل مواجه کرد، امنیت غذایی جهانی در حال حاضر در معرض تهدید است.

اکنون، قیمت جهانی برنج در حال افزایش است و به عنوان مثال، قیمت صادرات برنج ویتنام به بالاترین حد خود در 15 سال گذشته رسیده است و آسیب پذیرترین افراد در برخی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت غذایی جهان بر سر دوراهی

امنیت غذایی جهان بر سر دوراهی