مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 18:452023-08-21سياسي

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع: ایران جزو 10 کشور دارای فناوری ساخت پرتاب ماهواره است


سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع، گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 87 با اولین پرتاب ماهواره بومی سفیر کشور ایران توانست به عنوان نهمین کشور به جرگه کشورهای دارای فناوری پرتاب ماهواره بپیوندد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید احمد حسینی مونس سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع در گفت وگوی تلویزیونی با ویژه برنامه هفته صنعت دفاعی شبکه دوم سیما، با اشاره به دستاوردهای این سازمان، گفت: سازمان صنایع هوافضا به نوعی زاییده انقلاب و دفاع مقدس است و کاملاً بر پایه توان و دانش بومی داخل کشور و همچنین، زحمات دانشمندان گمنام تا به امروز پیشرفت کرده است.

وی افزود: در حوزه های مختلف ماموریتی بالستیک کروز پدافند هوایی دستاوردهای منحصر به فردی حاصل شده است که هر کدام از آن ها در جای خود جای صحبت بسیاری را دارد به گونه ای که تراز قدرت کشور را در زمره چند کشور برتر توانمند در این حوزه قرار داده است.

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع با اشاره به ماهواره و پرتاب آن، بیان کرد: ما هنگام حرکت از زمین و از ارتفاع 80 تا 100 کیلومتری عبور می کنیم جوی وجود ندارد و از حدود ارتفاع  200 کیلومتر مدارات فضایی تعریف می شوند، اگر شما یک جسم را به سرعت 7.

5 کیلومتر بر ثانیه برسانید آن جسم در مدار قرار می گیرد و تحت عنوان ماهواره یا فضاپیما انواع کاربردها را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع: ایران جزو 10 کشور دارای فناوری ساخت پرتاب ماهواره است

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع: ایران جزو 10 کشور دارای فناوری ساخت پرتاب ماهواره است