موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 19:302023-07-24سياسي

اردبیل، میراث دار فرهنگ عاشورایی و مرکز تبلور شور و عشق حسینی


اردبیل، پایتخت عشق ورزی به ساحت سرور شهیدان اباعبدالله الحسین با شروع ماه محرم غرق در ماتم شده و مردم حسینی، با برپایی مجالس عزاداری ارادت خالصانه خود به سرور و سالار شهیدان را به نمایش می گذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، مردم استان اردبیل، پایتخت عشق ورزی به ساحت سرور شهیدان، خاستگاه تشیع و مرکز تبلور و تجلی شور و عشق حسینی و میراث دار فرهنگ عاشورایی در طول تاریخ در درجه اعلی ارادت خالصانه خود را به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در میدان عمل به اثبات رسانده است.

مجالس حسینی و عزاداری برای سید الشهدا در اردبیل، از سالگرد روز شهادت سفیر امام حسین(ع)، حضرت مسلم بن عقیل، آغاز شده و مردم این استان با برپایی مجالس و دستجات عزاداری به صورت رسمی به عزای فرزند حضرت زهرا (س) و علی ابن ابیطالب (ع) می روند.

عزاداران هر ساله در برگزاری این بزم ماتم در شاه بیت های زنجیرزنی خود با ابیات مرحوم مضطر اردبیلی هم نوا می شوند؛ خبردار ای عزاداران حسینین یاسی باشلاندی/ اولونسون عالم اعلام حسینون یاسی باشلاندی .

زنان و مردان این دیار با فرا رسیدن ماه محرم و بلند شدن صدای طبل عزا، مساجد، تکایا و حسینیه ها را سیاه پوش کرده و خود نیز پوشیدن رخت عزا به استقبال این ماه ماتم و عزا می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیل، میراث دار فرهنگ عاشورایی و مرکز تبلور شور و عشق حسینی

اردبیل، میراث دار فرهنگ عاشورایی و مرکز تبلور شور و عشق حسینی