مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-09بين الملل

تشدید حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ اقدامی تجاوزکارانه است


جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه ای به گسیل نظامیان و ناوهای جنگی از سوی آمریکا به منطقه دریای سرخ واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد: اعزام نظامیان و ناوهای جنگی از سوی آمریکا به دریای سرخ اقدامی تجاوزکارانه است که امنیت منطقه و کشتیرانی بین المللی را در معرض تهدید قرار می دهد.

وی افزود: ما از نزدیک تحولات مرتبط با اعزام مستمر نظامیان آمریکایی و ناوهای جنگی به نزدیکی سواحل یمن، تنگه راهبردی باب المندب، جزایر ساحلی در العند، خوره عمیره، حضرموت، المهره، سقطری و میون را تحت نظارت داریم و این اقدامات را تجاوزی مستمر و توطئه ای شیطانی علیه یمن و کل منطقه ارزیابی می کنیم.

وی افزود: این حضور نظامی آمریکا به هیچ وجه قابل توجیه نیست و به طور ویژه امنیت منطقه را در معرض خطر قرار می دهد، همچنین تشدید حضور نظامی در تنگه باب المندب امنیت منطقه ای و بین المللی را تهدید کرده و نقض آشکار قوانین و عرف های بین المللی است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین با اشاره به تحولات آفریقا و تلاش کشورهای قاره سیاه برای رهایی کامل از استعمار همزمان با تشدید حمایت های آمریکا از اوکراین که موجب شده با ورود قوی تر چین به منطقه خاورمیانه، نقش آفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ اقدامی تجاوزکارانه است

تشدید حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ اقدامی تجاوزکارانه است