مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 16:002023-08-20فرهنگي

گزارشی از اقدامات گروه ادبیات معاصر فرهنگستان


سرپرست گروه ادبیّات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی از به فرجام رسیدن چندین طرح و برنامه پژوهشی خبر داد که در قالب 31 مجموعه کتاب و دفتر به چاپ رسیده است.

- سرپرست گروه ادبیّات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی از به فرجام رسیدن چندین طرح و برنامه پژوهشی خبر داد که در قالب 31 مجموعه کتاب و دفتر به چاپ رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سعید رفیعی خضری، سرپرست گروه ادبیّات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، درباره طرح های این گروه گفت: در حال حاضر طرحِ سیر تحوّل ادبیّات ژورنالیستی در زبان فارسی یکی از طرح های مهمِ در دست اقدام است که مرحله اوّل آن مربوط به منابع دوره ناصری و مظفری انجام شده و در قالب یک جلد کتاب به چاپ رسیده است.

او افزود: در مرحله دومِ این طرح، در دو بخش، به قلم های ژورنالیستیِ عصر انقلاب مشروطه پرداخته شده که بخش اوّل آن در قالب یک جلد کتاب به چاپ رسیده است و به زودی بخش دوم آن نیز در قالب یک جلد کتاب منتشر خواهد شد.

به گفته سرپرست گروه ادبیات معاصر، اهمیت مطبوعات زبان فارسی در این است که تا دهه 1340 شمسی، پژوهشگران بیش از انتشار کتاب، مایل به نشر مقالات و نوشتارهای خود در جراید بودند؛ از این رو مطبوعات حاوی گنجینه پرمایه ای از نوشته های تاریخی و ادبی شدند که لابه لای صفح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از اقدامات گروه ادبیات معاصر فرهنگستان

گزارشی از اقدامات گروه ادبیات معاصر فرهنگستان