مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-04اقتصادي

بیش از 4 میلیون راس دام آذربایجان شرقی واکسینه می شوند


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: چهار میلیون و 80 هزار راس دام سبک و سنگین در این استان به طور رایگان بر ضد بیماری کشنده تب برفکی واکسینه می شوند که از امروز آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیرحسین بهداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشاهده بیماری تب برفکی در ترکیه و عراق و احتمال سرایت به علت تبادلات دامی یا قاچاق دام باید نسبت به ایمن سازی دام های سبک و سنگین آذربایجان شرقی اقدام شود که برای تحقق این هدف واکسیناسیون دام های سبک و سنگین در این استان آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.

وی افزود: 90 درصد دام های سنگین شامل گاو و میش که 380 هزار رأس را شامل می شود و 70 درصد دام های سبک که سه میلیون و 700 رأس گوسفند و بز زیر پوشش طرح رایگان واکسیناسیون بر ضد بیماری تب برفکی قرار می گیرند تا پایان شهریور ماه واکسینه می شوند.

بهداد ادامه داد: با واکسیناسیون این تعداد دام در دامداری های صنعتی، سنتی و روستاهای آذربایجان شرقی جمعیت دامی استان در برابر بیماری تب برفکی ایمن می شوند.

وی از دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد که همکاری کامل را با دامپزشکان و مأموران ادارات دامپزشکی استان داشته باشند تا دام های استان نسبت به بیماری تب برفکی که یکی از خطرناک ترین بیماری های دامی است مصونیت پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 4 میلیون راس دام آذربایجان شرقی واکسینه می شوند

بیش از 4 میلیون راس دام آذربایجان شرقی واکسینه می شوند