مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:202023-08-05اقتصادي

عدم رعایت ضوابط توسعه گلخانه ها آثار سویی را در پی دارد


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی زنجان گفت: توسعه گلخانه ها دارای ضوابط و اصول فنی خاصی است که عدم رعایت آن ها ممکن است آثار سویی به دنبال داشته باشد.

- خبرنگار مهر ، در مورد نقاط قوت و ضعف طرح های کنونی بخش کشاورزی در مدیریت مصرف آب از قبیل توسعه گلخانه ها و سامانه های نوین آبیاری در استان اظهار کرد: توسعه گلخانه ها و سامانه های نوین آبیاری از مهمترین راهبردها و ابزارهای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است و تجارب ملی و بین المللی نشان می دهد در صورت اجرا و بهره برداری صحیح و اصولی از این ابزارها، بهره وری مصرف آب به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فیزیکی این روش ها برای مدیریت منابع آب شرط لازم است ولی کافی نیست، ابراز کرد: شرط لازم و کافی، توسعه اصولی و پایدار این راهبردها است؛ یعنی در اثربخشی یک اقدام هم ماهیت آن اقدام و هم روش انجام آن اقدام مهم است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه یک کار یا یک راهبرد از نظر ماهیت می تواند درست یا نادرست باشد، عنوان کرد: روش انجام آن راهبرد هم می تواند درست یا نادرست باشد که چگونگی ترکیب این حالت ها اثربخشی آن اقدام را مشخص می کند، البته این موضوع نه تنها در بخش کشاورزی و مدیریت آب بلکه در تمام حوزه های اقتصادی، اجتماعی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم رعایت ضوابط توسعه گلخانه ها آثار سویی را در پی دارد

عدم رعایت ضوابط توسعه گلخانه ها آثار سویی را در پی دارد