مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:052023-08-14سياسي

سبزوار لایق و شایسته کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است


حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با توجه به نزدیکی رویداد آیین انتخاب پایتخت کتاب کشور، شهرستان سبزوار را لایق و شایسته کسب این عنوان دانست.

- متن پیام به شرح زیر است: سبزوار، دیار سربداران و کتابخوانان سه شنبه 24 مردادماه 1402قرار است پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.

از آنجا که یکی از 12 شهرنامزدی پایتخت کتاب ایران ، دیار سربداران و کتابخوانان و کتاب دوستان یعنی سبزوار است، به اعتبار مسئولیتم در استان خراسان رضوی نکاتی را متذکر می شوم: پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی است که بر مبنای آن هر سال شهری به این عنوان انتخاب می شود.

کسب این عنوان یک بهانه است تا بتوانیم تمام مردم را نسبت به کتاب و کتابخوانی دغدغه مند کرده و گامی در جهت تحقق ایران کتابخوان برداریم.

سبزوار همواره در پیوست تاریخی و فرهنگی خود با کتاب و ادب عجین بوده و از دیرباز در عرصه کتاب و کتابخوانی جایگاه شایان توجه داشته است.

شهری که ریشه در تاریخ کهن این مرز و بوم داشته و زادگاه عالمان، اندیشمندان، ادیبان و نویسندگان بزرگ است.

شهر دانشوران بیدار و خاستگاه عالمان و فرهیختگان بی شماری در طول تاریخ همچون ابوالفضل بیهقی، ابن فندق، واعظ کاشفی، ملاهادی سبزواری، سیدعبدالاعلی سبزواری، دکترعلی شریعتی، محمود دولت آبادی، حمید س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبزوار لایق و شایسته کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است

سبزوار لایق و شایسته کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است