مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-09پزشكي

افزایش وزن شیرخوار؛ بهترین راه تشخیص کفایت شیر مادر


رییس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نگرانی های مادران شیرده در خصوص ناکافی بودن شیر تاکید کرد: - رییس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نگرانی های مادران شیرده در خصوص ناکافی بودن شیر تاکید کرد: بهترین راه تشخیص کفایت شیرمادر افزایش وزن شیرخوار و بررسی منحنی رشد وی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهناز دلبرپور احمدی بر ضرورت شروع تغذیه با شیر مادر بلافاصله و طی ساعت اول پس از تولد نوزاد تاکید کرد.

وی با اشاره به شکایت اکثر نومادران درخصوص نیامدن شیر در ساعات اولیه پس از تولد نوزاد خاطرنشان کرد: افزایش قابل ملاحظه حجم شیر حدود 40 ساعت پس از زایمان روی می دهد.

احمدی تاکید کرد: گرچه مقدار شیر در طی دو روز اول بعد از زایمان کم است، ولی معمولا مقدار کلستروم (آغوز) برای تامین نیازهای شیرخوار کافی است و جریان شیرمادر در سه تا پنج 5 روزگی نوزاد بیشتر می شود.

نشانه های گرسنگی و سیری شیرخوار احمدی با بیان این که گریه و جیغ زدن علامت دیررس گرسنگی است، اظهار کرد: نباید اجازه داد گرسنگی شیرخوار به این مرحله برسد.

شیرخواران با حرکات دهان، مکیدن لب و انگشت، گرسنگی خود را بیان می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش وزن شیرخوار؛ بهترین راه تشخیص کفایت شیر مادر

افزایش وزن شیرخوار؛ بهترین راه تشخیص کفایت شیر مادر