مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-22اقتصادي

تخصیص و کارسازی 3میلیارد دلارِ بلوکه شده ایران در عراق برای واردات نهاده دامی


حدود 3میلیارد دلار از دارایی های ارزی بلوکه شده ایران در عراق از طریق بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شد که این موضوع اثر ملموسی در کاهش قابل توجه رسوب کالا در بنادر کشور داشته است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: همزمان با سرعت گرفتن تحرکات برای آزادسازی 6 میلیارد دلار از دارایی های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کشور کره جنوبی اخبار مهمی درباره نهایی شدن آزادسازی بخش دیگری از دارایی های ارزی کشور مطرح شده است.

لازم به ذکر است، از اواسط 2019 دسترسی کشور حتی برای واردات کالاهای اساسی و اقلام غیرتحریمی نیز محدود و غیرممکن شده بود، حالا با اقدامات انجام شده در حوزه سیاست خارجی کشورمان اقدامات نهایی برای آزادسازی این مبالغ نهایی شده است و تا اواسط شهریور ماه حدود 6 میلیارد دلار از کره در حساب 6 بانک خصوصی ایرانی قرار خواهد گرفت.

تخصیص و کارسازی 3میلیارد دلار از دارایی های ارزی بلوکه شده در عراق برای واردات نهاده دامی پیگیری ها نشان می دهد مدتی قبل تعاملات بین المللی در مورد آزادسازی بخش دیگری از دارایی های کشورمان در عراق نیز نهایی شده است و هم اکنون حدود 3 میلیارد دلار از این منابع که پیشتر حتی برای مصارف غیرتحریمی نیز قابلیت جابه جایی نداشت برای واردات نهاده دامی تخصیص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص و کارسازی 3میلیارد دلارِ بلوکه شده ایران در عراق برای واردات نهاده دامی

تخصیص و کارسازی 3میلیارد دلارِ بلوکه شده ایران در عراق برای واردات نهاده دامی