مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 13:002023-07-29اقتصادي

تامین زمین اولویت دارترین اقدام برای ساماندهی بازار مسکن است


استاد دانشگاه و کارشناس حوزه مسکن گفت: وقتی دولت بافت فرسوده را در سبد تامین مسکن قرار می دهد، راه حل را اشتباه انتخاب کرده است.

به عبارتی وقتی در تامین مسکن مورد نیاز ببافت فرسوده اولویت پیدا می کند عملا وارد حل و فصل کردن مسائل بسیار پیچیده و سخت می شود.

- مصطفی سعادت طلب، عضو هیئت علمی دانشگاه قم در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تاکید بر مورد تهدید قرار گرفتن فضای زیست پذیری و امنیت شهری در بافت فرسوده با اعطای تراکم مازاد، اظهار داشت: بالابردن تراکم، ازبین بردن بخشی از کیفیت های شهری است.

البته احتمالا هدف آقایان از اعطا تراکم مازاد در این مناطق، در نظرگرفتن توجیه و یا مشوقی برای مالکان فرسوده بوده اما با توجه به اینکه بافت های فرسوده از زیرساخت های کافی و متناسب با نیاز  برخوردار نیستند و اساسا زیرساخت های موجود نمی تواند تراکم فعلی این مناطق و آنچه در طرح تفضیلی آمده را هم پوشش بدهد چه برسد به بارگذاری های تراکمی جدید.

وقتی ما تراکم را بیشتر از آنچه تا به حال بارگذاری شده و بیشتر از آنچه در طرح تفضیلی امده قرار می دهیم طبیعتا مشکلات و مسائل بافت ها بیشتر خواهد شد.

سعادت طلب با اشاره به  رابطه افزایش تراکم با گرانتر شدن شهرهای کشور گفت: هنگامی که زمین امکان بیشتری برای ساخت داشته باشد قیمت زمین نیز با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین زمین اولویت دارترین اقدام برای ساماندهی بازار مسکن است

تامین زمین اولویت دارترین اقدام برای ساماندهی بازار مسکن است