مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-16سياسي

حضور کارشناسان میراث فرهنگی در ساوه به منظور بررسی دستخط امام رضا(ع)


ساوه؛ دستخط امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان در مسجد جامع ساوه کشف شد، خبری بود که از شب گذشته در فضای مجازی دست به درست چرخید.

در این خبر آمده بود که عمادالدین شیخ الحکمایی، کتیبه شناس، خط شناس و نسخه شناس مشهور کشور در بازدید اتفاقی از مسجد جامع ساوه دستخط امام رضا (ع) را کشف شده و قرار است با حضور مسئولین و کارشناسان این وزارتخانه، از دیوار مسجد جامع تاریخی و ثبت ملی شده ساوه برداشته و به موزه ملی ایران منتقل شود.

بر اساس اخبار منتشر شده کتیبه آجری که دستخط امام رضا(ع) بر آن نقش برجسته است، با هدف نگهداری در مکان امن و امکان بررسی های علمی بیشتر از ستون مسجد ثبت ملی شده جامع ساوه برداشته و به موزه ملی ایران منتقل خواهد شد.

بر اساس این خبر دستخط امام رضا (ع) روی یک آجر خشت 31 در 31 نوشته شده و احتمالا وقتی علی ابن موسی الرضا(ع) به حالت نشسته به یکی از ستون های مسجد جامع ساوه تکیه داده بودند، این دستخط را به یادگار نوشته اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه در این خصوص به خبرنگار فارس در ساوه گفت: امروز تیمی از متخصصان میراث فرهنگی کشور به منظور بررسی این کتیبه به شهرستان ساوه سفر کرده و بررسی های لازم کارشناسی را بر آن انجام خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور کارشناسان میراث فرهنگی در ساوه به منظور بررسی دستخط امام رضا(ع)

حضور کارشناسان میراث فرهنگی در ساوه به منظور بررسی دستخط امام رضا(ع)