مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 22:052023-08-21دانش

80 درصد رتبه های برتر از ایران رفتند


پژوهشی درباره مهاجرت رتبه های برتر رشته ریاضی و فیزیک در سال های 1380 تا 1395 نشان می دهد: همه 10 رتبه برتر سال های 87 و 88 رشته ریاضی و فیزیک از ایران رفته اند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه هم میهن، مهاجرت دانشگاهیان از ایران و سکونت دائمی آن ها در کشور های جهان اول، موضوع تازه ای نیست.

باوجود اینکه  آمار های بسیاری درباره مهاجرت نخبگان ارائه شده، اما هنوز هم این موضوع که در دهه 80 از آن به عنوان فرار مغزها یاد می شد، جامعه را بی حس نکرده است و هر خبر تازه دراین باره، یک افسوس تازه هم دارد.

در سال های اخیر بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی با ویزای تحصیلی روانه کشور های دیگر شدند و رفته رفته با پیدا کردن شغل یا تشکیل خانواده، مهاجرت خود را دائمی کردند.

وضعیت دانشجویان سال های دهه 80 یا ابتدای 90 چگونه است؟ بررسی های هم میهن نشان می دهد که از میان رتبه های یک تا 10 رشته ریاضی و فیزیک در سال های 1380 تا 139، 114 نفر، دیگر در ایران حضور ندارند.

 آمریکا، کانادا و سوییس ازجمله کشورهایی اند که دانشجویان آن ها را به عنوان مقاصد خود انتخاب کرده اند.

این گزارش بر پایه بررسی ای است که اندیشکده هاتف براساس اطلاعات لینکدین این افراد و در طول یک سال، آن را تهیه کرده و برای نخستین بار در روزنامه هم میهن منتشر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد رتبه های برتر از ایران رفتند

80 درصد رتبه های برتر از ایران رفتند