مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-05اقتصادي

تشنه کامی مردم گرگان، نتیجه 8 سال بی تدبیری و بی عملی دولت های قبل


بررسی وضعیت اعتباری طرح های آبرسانی در استان و به طور خاص شهر گرگان نشان می دهد که فرصت سوزی و بی عملی دولت های یازدهم و دوازدهم در خصوص ایجاد زیرساخت های تامین آب شرب، -   گلستان - فریده ستایشگر: کمتر کسی تصور می کند که استان گلستان در دامنه های سر به فلک کشیده رشته کوه البرز، در جوار جنگل های چند میلیون ساله هیرکانی و در لب دریا، با بحران کمبود آب به ویژه در بخش شرب مواجه باشد.

  مردم شهرها و روستاهای گلستان به ویژه شهر گرگان با کمبود آب و قطعی های گاه و بیگاه آن غریبه نبودند اما از اوخر سال 1399 و اوایل سال 1400 دیگر اوضاع مثل سابق نشد و قطعی های کوتاه مدت جای خود را به قطعی های برنامه ریزی شده و حدود 10 تا 12 ساعت و حتی بیشتر از آن داد.

تداوم خشکسالی های شدید و کاهش بارش ها، برداشت های بی رویه از منابع آب های زیرزمینی، الگوی نامناسب کشت، بهره وری پایین آب در بخش کشاورزی و رعایت نکردن الگوی صحیح مصرف از یک سو و ضعف در زیرساخت های شبکه آبرسانی، غفلت از سرمایه گذاری در بخش تامین آب شرب از منابع سطحی و پایدار ( سد) از سوی دیگر سبب شده تا گلستان در چندسال اخیر به شدت با مشکل کم آبی دست به گریبان باشد.

  کم آبی موضوعی است که دیگر نه فقط به عنوان یک مشکل بلکه به عنوان یک بحران از آن یاد می شود و بسیاری از شهرها و روستاهای این استان را درگیر خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشنه کامی مردم گرگان، نتیجه 8 سال بی تدبیری و بی عملی دولت های قبل

تشنه کامی مردم گرگان، نتیجه 8 سال بی تدبیری و بی عملی دولت های قبل