مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-21اقتصادي

شمارش معکوس برای خشکی تنها تالاب کرمانشاه


کوتاهی دستگاه های متولی در برخورد با حفرچاه های غیرمجاز و برداشت بی رویه منابع آبی و عدم اصلاح الگوی کشت، نفس های «هشیلان» را به شماره انداخته است.

- کرمانشاه- کوتاهی دستگاه های متولی در برخورد با حفرچاه های غیرمجاز و برداشت بی رویه منابع آبی و عدم اصلاح الگوی کشت، نفس های هشیلان را به شماره انداخته است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - سمیه نوری: در پی اخبار خشکی تالاب ها و رودخانه ها این بار زمزمه خشکی تالاب هشیلان تنها تالاب کرمانشاه به گوش می رسد که زمانی با ارتفاع یک هزار و 300 متر ارتفاع از سطح دریا زیستگاه مناسبی برای لک لک، حواصیل، بوتیمار، غاز خاکستری و انواع اردک بود و امروز جز سرزمینی برهوت مانند با خاکی نسبتاً مرطوب چیزی باقی نمانده است.

با حال وخیمی که این روزها بر تالاب هشیلان حاکم شده نه تنها خبری از پرندگان و پستانداران و جوندگان اطراف این تالاب نیست بلکه از ماهیان کف این تالاب هم حتی نمی توان اثری باقی نمانده و از عظمت تالابی که زمانی 110 جزیره کوچک و بزرگ را در خود جای می داد حالا یک زمینی خاکی بیش باقی نمانده است.

امروز تنها تالاب کرمانشاه نفس های آخرش را می کشد و بی آنکه توجه مسئولی را به خود جلب کند به سرنوشت دیگر تالاب های کشور دچار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای خشکی تنها تالاب کرمانشاه

شمارش معکوس برای خشکی تنها تالاب کرمانشاه