مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 14:002023-07-29بين الملل

کشته شدن 100 شبه نظامی «خوارج» در سومالی


دولت سودان اعلام کرد که نیروهای این کشور در عملیاتی نظامی توانسته اند 100 شبه نظامی مرتبط با سازمان تروریستی القاعده موسوم به «خوارج» را از پای درآورند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالرحمن یوسف العداله معاون وزیر اطلاع رسانی دولت سومالی، امروز (شنبه)، از کشته شدن 100 عنصر مرتبط با سازمان تروریستی القاعده خبر داد.

خبرگزاری رسمی سومالی (صونا) اعلام کرد که عناصر شبه نظامی موسوم به خوارج مرتبط با سازمان القاعده در عملیاتی نظامی در مناطق حائل میان استان های شبل میانه و جلجلود کشته شده اند.

وی در ادامه اشاره کرد که در این عملیات 14 خودروی نظامی متعلق به این عناصر و همچنین پایگاهی که این شبه نظامیان در آن استقرار یافته بودند، هدف حمله قرار گرفت و نابود شد.

سومالی کشوری واقع در شمال آفریقا است و از سال های گذشته با مسئله ناامنی دست و پنجه نرم می کند؛ ناامنی که از تهدیدات اصلی آن از سوی گروه تروریستی الشباب و دیگر گروه های تروریستی وابسته به القاعده و داعش سرچشمه می گیرد.

سومالی از سال 1991 به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال 2007 شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به الشباب (مرتبط با القاعده) است.

این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته شدن 100 شبه نظامی «خوارج» در سومالی

کشته شدن 100 شبه نظامی «خوارج» در سومالی