مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 06:102023-08-18اقتصادي

تاثیر آزادسازی ارزهای بلوکه شده بر اقتصاد ایران چیست؟


آزادسازی منابع ارزی همراه با افزایش تبادلات ارزی ایران با کشورهای مختلف شرق و غرب دنیا می تواند ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هفته گذشته بود که خبری در رسانه ها مبنی بر آزادسازی منابع ارزی ایران منتشر شد، طبق گفته رییس کل بانک مرکزی 6 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره جنوبی آزاد شده و در اختیار طرف ایرانی قرار گرفته است.

دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی مدیریت بازار ارز را تسهیل می کند اما یکی از مهمترین اموری که می تواند از ثمره این آزادسازی باشد دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی است، بانک مرکزی برای اینکه بتواند بازار را به بهترین شکل مدیریت کند نیاز به منابع ارزی فراوان دارد و آزادسازی 6 میلیارد دلار برای چند ماه دست بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز باز می کند.

عباس آرگون عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی و آثار مثبت آن بر اقتصاد ایران گفت: برداشت بنده این است که این پول ها قبلاً خرج شده و از این منابع نمی توان استفاده مجدد کرد و درآمد جدیدی برای دولت نیست.

اما بانک مرکزی توانسته به منابعی دسترسی پیدا کند که قبلاً به دولت ریال آن را پرداخت کرده است و از این منظر آزادسازی 6 میلیارد دلار پول بلوکه شده مثبت ارزیابی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر آزادسازی ارزهای بلوکه شده بر اقتصاد ایران چیست؟

تاثیر آزادسازی ارزهای بلوکه شده بر اقتصاد ایران چیست؟