مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-19پزشكي

تاثیر معنویت بر حل مشکلات روانی


روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه معنویت در حل مشکلات روانی بیرون زاد بسیار راهگشاست، گفت: روانشناسان غربی در کنار درمان هایی مانند رفتاردرمانی، - گفتاردرمانی، هیپنوتیزم درمانی، شناخت درمانی، روان کاوی، درمان های حمایتی، آموزشی و .

از معنویت درمانی و روانشناسی مثبت نیز بهره می گیرند.

احمد کرمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص چگونگی کمک دین به روان انسان ها، اظهار کرد: برای پاسخ به این پرسش باید دو نکته مورد توجه قرار بگیرد و نخست آنکه، اشتباه است اگر بگوییم تمامی کسانی که در دین عالی و دارای توانمندی هستند، کاملاً از حیث روانی سالم هستند؛ همانطور که یک فرد که از حیث معنوی توانمندی بالایی دارد ممکن است از مشکلات جسمی رنج ببرد و اسیر بیماری باشد، او همچنین ممکن است از حیث روانی نیز مشکلی داشته باشد و از اختلالات روانی رنج ببرد.

وی ادامه داد: البته اختلالاتی مانند روان پریشی یکی از مجموعه اختلالات روانشناختی است که ممکن است انتظار داشته باشیم که در برخی طیف ها نبینیم اما احتمال مشاهده بسیاری از اختلالات در همه افراد فارغ از میزان ایمان و اعتقاد آنان وجود دارد.

این مشاور توضیح داد: این ادعا نیز اشتباه است اگر بگوییم آنان که دچار انواع اختلالات روانی و روحی می شوند، انسان های معتقد و معنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر معنویت بر حل مشکلات روانی

تاثیر معنویت بر حل مشکلات روانی