مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 10:252023-08-20اقتصادي

توسعه گردشگری قم در انتظار تسهیلات و حمایت دولت


علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: در 2 سال گذشته 5 هتل و مهمانپذیر و تعداد زیادی خانه مسافر افتتاح شده و در هفته دولت نیز 3 مهانپذیر و یک اقامتگاه سنتی را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: بالای 56 پروژه در دست اجرا داریم که با توجه به بالا رفتن هزینه ها در 3 سال گذشته، مالکان این پروژه ها به دنبال دریافت وام از دولت هستند و در مجموع رقمی بیش از 1000 و صد ملیارد تومان تسهیلات از محل تبصره 18 قانون بودجه، تقاضای وام صورت گرفته است.

ارجمندی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت گردشگری استان قم افزود: در سال گذشته تنها 200 میلیارد تومان از تسهیلات درخواستی جذب شده و برخی پروژه های ما به افتتاح رسید؛ اما  با وجود تلاش سرمایه گذاران، بدون دریافت تسهیلات نمی توانیم شاهد جهشی در بحث هتل داری و گردشگری استان باشیم.

وی افزود: بیش از 25 پروژه بالای 70 درصد آمادگی به استانداری معرفی شده که در صورت همکاری بانک ها قریب به 15 مورد از آنها به زودی به بهره برداری خواهد رسید؛ واقعیت این است که هزینه فعلی تکمیل پروژه ها بیش از چند برابر برآوردهای اولیه بوده و اتمام آن ها نیازمند دستگیری دولت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گردشگری قم در انتظار تسهیلات و حمایت دولت

توسعه گردشگری قم در انتظار تسهیلات و حمایت دولت