مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-06پزشكي

وزارت پزشکان نسخه دستور رییس جمهور را پیچید


ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی بومی نه تنها 20 درصد افزایش پیدا نکرده، بلکه از هزارو600 نفر سال گذشته به هزار و 381 نفر کاهش پیدا کرده است.

کاهشی که کل ظرفیت پذیرش پزشکی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

- در حالی که وزارت بهداشت بر اساس مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی مکلف است از سال 1401 به مدت چهار سال، سالانه 20 درصد پذیرش دانشجویان پزشکی را به صورت بومی گزینی افزایش دهد و بر این اساس باید امسال به تعداد 11هزارو520 دانشجوی پزشکی را پذیرش کند، در آمار ظرفیت مورد پذیرش دانشکده های پزشکی که وزارت بهداشت به سازمان سنجش اعلام کرده است اثری از این افزایش ظرفیت قانونی وجود ندارد.

    به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه جوان، بر این اساس ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی بومی نه تنها 20 درصد افزایش پیدا نکرده، بلکه از هزارو600 نفر سال گذشته به هزار و 381 نفر کاهش پیدا کرده است.

کاهشی که کل ظرفیت پذیرش پزشکی را نیز تحت تأثیر قرار داده و در مجموع بر خلاف مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی، ظرفیت ها به میزان یک درصد نیز کاهش پیدا کرده است.

    با وجود این، معاون آموزشی وزارت بهداشت می گوید: امسال هم وزارت بهداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش اعلام کرده است که مصوبه شورا فصل الخطاب است و تعداد پذیرش در رشته پزشکی 11 هزار و 520 نفر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت پزشکان نسخه دستور رییس جمهور را پیچید

وزارت پزشکان نسخه دستور رییس جمهور را پیچید