مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 17:262023-08-13بين الملل

اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه به زیارت اربعین می روند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ظهر یک شنبه در جلسه ستاد ویژه اربعین با اشاره به اینکه طی توافق دوجانبه وزارتخانه های کشور عراق و پاکستان حدود 100 هزار زائر پاکستانی مجوز ورود زمینی به خاک عراق را خواهند داشت، گفت: همچنین از کشور افغانستان نیز 50 هزار زائر از طریق مرزهای زمینی در همایش بزرگ اربعین شرکت خواهندکرد.

  وی با بیان اینکه مرز چذابه برای اتباع غیرمقیم و شلمچه برای اتباع مقیم در نظر گرفته شده است، افزود: در راستای تسهیل در پذیرش طرف عراقی به اتباع غیرمقیم توصیه می شود از روز دهم ماه صفر جهت ورود به کشور عراق  از مرزهای تعیین شده مراجعه کنند.

  معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه، تاکنون بیش از 700 هزار نفر در سامانه سماح جهت شرکت در همایش اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: بیش از 60 درصد از این تعداد افراد مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

 میر احمدی خاطر نشان کرد: در سال جاری در راستای تسهیل در خروج زائران از مرز، نحوه خدمات رسانی ایستگاه های صلواتی، تامین امنیت و حمل و نقل قرارگاه های عملیات مشترک اربعین در سطح ملی و استانی بین وزارتخانه های کشور دو کشور ایران و عراق  تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه به زیارت اربعین می روند

اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه به زیارت اربعین می روند