مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-01پزشكي

برنامه ریزی برای اجرای طرح سلامت خانواده در 4 شهر استان ایلام


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از برنامه ریزی برای اجرای طرح سلامت خانواده در چهار شهر استان ایلام خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی نیکو نهاد صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1402، اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای 20 هزار نفر بوده است که هدف این برنامه دسترسی بیشتر و بهتر مردم این مناطق به خدمات بهداشتی است.

وی افزود: در استان ایلام نیز فاز اول اجرای طرح در شهرستان دهلران در اردیبهشت ماه 1402 با محوریت مراقبین سلامت آغاز شده است که این شهرستان دارای 36 هزار و 161 نفر جمعیت بوده و در سطح شهر دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و سه پایگاه سلامت در حال ارائه خدمات به مردم است.

نیکونهاد تصریح کرد: فاز دوم طرح مذکور در شهرستان ایوان و فازهای بعدی به ترتیب در شهرستان های آبدانان و ایلام تا پایان سال 1402 اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در برنامه طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع به ازای هر سه هزار نفر جمعیت شهری یک پایگاه سلامت باید احداث و 2 مراقب سلامت و یک پزشک ارائه خدمات کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در شهر دهلران زیر ساخت لازم جهت احداث 12 پایگاه سلامت در قالب 12 بلوک و 24 نیروی مراقب سلامت فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای اجرای طرح سلامت خانواده در 4 شهر استان ایلام

برنامه ریزی برای اجرای طرح سلامت خانواده در 4 شهر استان ایلام