مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-20پزشكي

خونریزی های غیرعادی نقاط مختلف بدن جدی گرفته شود


دانشیار گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: خونریزی های غیرعادی، خودبه خودی و مکرر بینی و لثه یا قاعدگی های شدید و طولانی و کبودی های بی دلیل در نقاط مختلف بدن، - ایسنا/زنجان دانشیار گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: خونریزی های غیرعادی، خودبه خودی و مکرر بینی و لثه یا قاعدگی های شدید و طولانی و کبودی های بی دلیل در نقاط مختلف بدن، حتما باید جدی گرفته شود.

تینا شاهانی، صبح امروز (29 مردادماه) در هفتمین نشست خبری ترجمان دانش به ارائه نتایج پژوهش خود با عنوان بررسی ژنتیکی در پنج خانواده مبتلا به نقص خانوادگی فاکتور 7 انعقادی پرداخت و اظهار کرد: کمبود ارثی فاکتور 7 انعقادی، یکی از شایع ترین بیماری های خونریزی دهنده ارثی است که منجر به خونریزی های خود به خودی در مبتلایان می شود.

وی خاطرنشان کرد: نقص فاکتور هفت علی رغم اینکه بیماری تقریبا نادری است ولی به دلیل عوارض شدید، اهمیت خاصی برای سیستم بهداشتی و درمانی دارد و با شناسایی ژن فاکتور هفت بیماران، می توان از تولد فرزند مبتلا به کمبود فاکتور هفت انعقادی جلوگیری کرد.

این دانشیار گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه نقص فاکتور هفت در فرزندان حاصل از ازدواج های خویشاوندی و درون قومی، بیشتر مشاهده می شود، افزود: تعداد مبتلایان به این بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خونریزی های غیرعادی نقاط مختلف بدن جدی گرفته شود

خونریزی های غیرعادی نقاط مختلف بدن جدی گرفته شود