مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 17:052023-07-27سياسي

خبر مهم جهان اسلام که از مردم ایران پنهان ماند


در تاریخ 8 شوال سال 1344 ق بقاع متبرکه در قبرستان بقیع، که در سرزمین های تحت حاکمیت آل سعود واقع شده بود، با تکیه بر فتوای قاضی القضات وهابیون، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - پژوهشکده تاریخ معاصر نوشت: بقیع تنها یک گورستان نیست، بلکه گنجینه تاریخ اسلام است.

مزار چهار امام معصوم شیعیان و نیز همسران، دختران، و برخی فرزندان، اصحاب، تابعین و بستگان پیامبر خدا و نزدیک به چند هزار نفر از شخصیت های نامدار جهان اسلام، در آنجا واقع است.

اما در گذرگاه تاریخ و تحولات سیاسی منطقه وضع به گونه ای دیگر رقم خورد.

پس از روی کار آمدن آل سعود و نفوذ وهابیت در اندیشه و عمل، روند تخریب مقابر و ازجمله قبرستان بقیع شروع شد که با اعتراض و مخالفت مسلمانان و ازجمله مراجع تقلید و علمای اعلام ایران مواجه گردید.

این جستار بر آن است که مواضع علما، حوزه علمیه و دولت ایران را در مقابل تخریب دوم بقیع بررسی و پس از شرح مسئله، نتایج این مواضع را بر اساس اسناد باقی مانده از دولتین ایران و عربستان، بیان کند.

  حماقتی از فرقه وهابیت که در تاریخ ثبت شد پس از چندین سال و با ضعیف شدن دولت عثمانی، عبدالعزیز بن عبدالرحمن، معروف به ابن سعود، با همکاری دولت انگلستان، برای بار دیگر آل سعود را قدرتمند ساخت و به بازپس گیری حجاز و نجد اقدام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر مهم جهان اسلام که از مردم ایران پنهان ماند

خبر مهم جهان اسلام که از مردم ایران پنهان ماند