مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 04:402023-08-17بين الملل

سازمان ملل خواستار حل وفصل پایدار بحران یمن شد


فرستاده سازمان ملل متحد از آمادگی دو طرف درگیر در یمن برای پیدا کردن راه حلی برای پایان دادن به بحران در این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هانس گراندبرگ فرستاده سازمان ملل در یمن با اشاره به آمادگی دو طرف درگیر در این کشور برای پیدا کردن راه حل، تأکید کرد که این اعلام آمادگی بایستی عینیت پیدا کند و طرفین از کانال های گفت وگو استفاده کنند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت و اوامر آمریکا و با جانبداری های سازمان ملل، از ششم فروردین 1394 با تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

گراندبرگ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران یمن، تصریح کرد که آغاز روند سیاسی در یمن، راه را برای آشتی هموار می کند.

به نوشته وبگاه الخلیج اونلاین ، فرستاده سازمان ملل در یمن افزود که دفتر وی طرف های درگیر را به نشست برای بررسی برخی اولویت های فوری و اقدام برای حل وفصل پایدار درگیری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل خواستار حل وفصل پایدار بحران یمن شد

سازمان ملل خواستار حل وفصل پایدار بحران یمن شد