مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-31سياسي

هگمتانه یک قدم تا جهانی شدن


قلب شهر تاریخی و فرهنگی همدان این روزها در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.

- خبرگزاری مهر ، استان ها: اگر نگوییم این روزها ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان به مهمترین موضوع یا دغدغه در همدان تبدیل شده می توان گفت که دست کم به یکی از مهمترین موضوعات شهر همدان بدل شده است چرا که تعداد زیادی از دستگاه های مرتبط را درگیر کرده است.

به گفته مسئولان میراث فرهنگی استان، ارزیابان یونسکو، به زودی در همدان حضور می یابند تا روند رفع موانع پرونده ثبت جهانی را مورد بررسی قرار دهند.

به نظر می رسد با روشن شدن اهمیت موضوع برای مسئولان و دستگاه های ذیربط استانی در ماه های اخیر، تلاش برای رفع موانع و هم افزایی بین آنها شکل گرفته و تاکنون نیز برخی از موانع جدی مانند حذف طبقات مازاد ساختمان حوزه هنری و حذف آسفالت در قسمت هایی از عرصه انجام و در بخش هایی نیز در حال انجام است.

موضوع جمع آوری الحاقات، زوائد، تابلوها و ساماندهی تأسیسات سرمایش و گرمایش از جداره های عرصه ثبت جهانی شامل بازار، خیابان های اکباتان و بوعلی، میدان امام (ره) و…، آغاز عملیات اجرایی مرمت و احیای پروژه راسته گلشن تا گندمی ها، ساماندهی تأسیسات موجود در عرصه ثبت جهانی، ساماندهی طبقات فوقانی کاروانسراها و برگزاری جلسات با هیأت امنای کاروانسراهای خیابان اکباتان و بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هگمتانه یک قدم تا جهانی شدن

هگمتانه یک قدم تا جهانی شدن