مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 00:052023-08-18سياسي

هفتادمین سال گرد کودتا؛ آیا آیت الله کاشانی با کودتاچیان همراهی کرد؟


یکی از مهم ترین سؤالات یا ابهامات درباره کودتای 28 مرداد 1332 نقش آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی است و این که با توجه به رضایت از ساقط شدن مصدق آیا با کودتاچیان همراهی کرده بود؟ - یکی از مهم ترین سؤالات یا ابهامات درباره کودتای 28 مرداد 1332 نقش آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی است و این که با توجه به رضایت از ساقط شدن مصدق آیا با کودتاچیان همراهی کرده بود؟   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- یکی از مهم ترین سؤالات یا ابهامات درباره کودتای 28 مرداد 1332 نقش آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی است و این که با توجه به بروز اختلاف میان او و دکتر مصدق پس از 30 تیر 1331 آیا با کودتاچیان در برانداختن مصدق همراهی کرد و نقشی مانند آیت الله بهبهانی داشت یا با توجه به پیشنیه درخشان در مبارزات ضد انگلیسی و  همراهی با نهضت ملی شدن نفت نمی توان چنین اتهامی را وارد ساخت.

 اظهار نظر قطعی در این باره دشوار  است اما نویسنده با نظر دکتر حسین آبادیان هم دلی بیشتری دارد که در پاسخ به پرسش آقای مرادی مراغه ای گفته بود:   -سخن ویلبر و اردشیر زاهدی ( در همراهی ) را نه می توانم تأیید کنم نه تکذیب، اما در اینکه معتقد به براندازی مصدق بوده، تردید ندارم.

تأکید می کنم از اینکه آیا آیت الله کاشانی می دانسته پشت موضوع کودتا آمریکا و انگلیس هستند آگاهی ندارم اما هم فداییان اسلام به است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتادمین سال گرد کودتا؛ آیا آیت الله کاشانی با کودتاچیان همراهی کرد؟

هفتادمین سال گرد کودتا؛ آیا آیت الله کاشانی با کودتاچیان همراهی کرد؟