مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 12:302023-07-30حوادث

کلاهبرداران اسکیمری در کمین شهروندان یزدی


سرپرست پلیس فتا فرمانده انتظامی استان یزد گفت: یکی از روش های مجرمانه، برداشت از حساب با استفاده از دستگاه اسکیمر در قالب دستگاه کارت خوان های سیار است که در هنگام خرید از فروشندگان سیار یا دست فروشان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن ابوالحسینی در این خصوص اظهار کرد: مورد استقبال قرار گرفتن کارت خوان های سیار موجب افزایش کلاهبرداری در این حوزه شده است.

به این ترتیب که در یکی از روش های شایع، کلاهبرداران با نصب قطعه ای سخت افزاری به نام اسکیمر اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می کنند.

وی افزود: پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب وکار مشکل خواهد بود.

این در حالی است که مزایای این دستگاه ها باعث شده است فروشندگان دوره گرد و دست فروشان برای انجام تبادلات بانکی به استفاده از آن سوق پیدا کنند.

سرپرست پلیس فتا فرمانده انتظامی استان یزد اذعان کرد: گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات، مشتری را مجاب می کند تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت نماید که این امر باعث شده تا وقوع کلاه برداری در این حوزه افزایش یابد.

سرهنگ ابوالحسینی با اشاره به اهمیت در نگهداری رمز های کارت های بانکی توصیه کرد: وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداران اسکیمری در کمین شهروندان یزدی

کلاهبرداران اسکیمری در کمین شهروندان یزدی